بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
در این تحقیق به بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا، رضایت و تعهد کارکنان در سازمان پرداخته ایم. و اهداف آن شامل: 1- افزایش اثربخشی رهبری تغییر بر سازمان 2- افزایش اثربخشی رهبری تغییر بر اثربخشی رهبری 3- افزایش اثربخشی و کارایی در سازمان. جهت آزمون فرضیه های پژوهش تعداد 223 نفر از کارکنان شرکت آلومرول اراک به صورت تصادفی انتخاب شده و از آنها خواسته شد تا به پرسشنامه ها پاسخ دهند، پس از جمع آوری، داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. که نتایج بدین صورت حاصل شد، در زمینه رفتارهای رهبری، چنین رفتاری ممکن است منجر به کاهش رضایت و تعهد در کارکنان، میزان بالای ترک سازمان شود. از سوی دیگر، استفاده مطلق از رفتارهای رهبری تحول ممکن است باعث بروز اثرات مثبت مانند رضایت و تعهد بالا، انگیزه بالا و سطح بهره وری بالا در کارکنان شود.
محل ارائه: کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21، سال: 1393
نویسنده: سیدعمیدرضا طبائیان- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی اراک
بخشی از متن:
توضیحات:
این پرسشنامه استاندارد حاوی 13 سوال جهت سنجش ابعاد سه گانه سکوت سازمانی می باشد. سوالات با طیف 5 درجه ای لیکرت تنظیم شده اند. منبع اصلی پرسشنامه و ضریب پایایی آن در درون متن آورده شده است. ابعاد و ترتیب سوالات هر یک از ابعاد به صورت زیر است:
سکوت تدافعی: سوالات 1 تا 4
سکوت مطیع: سوالات 5 تا 8
سکوت نوع دوستانه: سوالات 9 تا 13
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مقدمه:
ویروس های کامپیوتری برخلاف ویروس های بیولوژیک ساخته ی دست بشر می باشند و هیچ ویروسی خود به خود به وجود نمی آید. در این بحث ابتدا به تعریف ویروس, ویژگی ها و دلیل انتخاب نام ویروس می پردازیم و سپس انواع ویروس ها را بر اساس دو فاکتور نحوه عملکرد و محل تاثیر گذاری آن ها نام برده و خصوصیت ها و چگونگی کار آن ها را بررسی منماییم.
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف ویروس(Virus)
انواع ویروس ها از نظر نحوه عملکرد
ویروس های سکتور بوت (Boot Sector Viruses)
ویروس های فایل (File Viruses)
ویروس های ماکرو (Macro Viruses)
انواع ویروس ها از نظر محل تاثیرگذاری
ویروس های تاثیر گذار روی رکورد راه انداز
ویروس های تاثیر گذار روی Partition Table
ویروس های تاثیر گذار روی فایلهای اجرایی
ویروس های تاثیر گذار روی فایلهای غیر اجرایی
ویروس های چند بخشی
ویروس های مقیم در حافظه
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مقدمه:
زیبایی و ارزش هنر اسلامی تا حدودی به احجام فلزی و سفالی و به تزئینات آنها بستگی دارد. در فاصله زمانی بین شش قرن نخست هجری قمری، سابقه هنر اسلامی در احجام فلزی و سفالی و تزئینات گوناگون (نقش و پرداخت) از اهمیت شایانی برخوردار بوده است و هنرمندان در تمامی ادوار اسلامی در توسعه و تکامل آن از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند. دوران سلجوقی نهتنها عصر طلایی پیشرفت فنون و صنایع محسوب میشود، بلکه در زمینه های هنری و فرهنگی توسعه فراوانی را کسب نموده است. هنر این روزگار نمایانگر ارتباط نزدیک علوم عقلی و هنر است (نکونام، 2931: 78). درباره سلجوقیان این نکته حائز اهمیت است که آنان دارای مذهب تسنن و به شدت سر سپرده دستگاه خلافت وقت بودند. سلجوقیان قرآن و سنت را مبنای زندگی قرار داده و در پی آن زبان و خط عربی را در دستگاه سلطانی و جامعه ی آن روز ایران و نیز هنر این دوره رواج دادند. در هنر فلزکاری سلجوقیان، آیات قرآنی، احادیث نبوی و بیشتر از همه، اذکار، ادعیه، توسعه و پند و اندرز دیده میشود (نوروزی طلب و افروغ، 1389: 114). پس از ویرانیهایی که قوم مغول در حملات خود به بار آوردند، فرهنگ و هنر سرزمینها را دچار آسیبهای جدی کردند؛ لیکن به مرور زمان و با روی کار آمدن بازماندگان آنان از جمله ایلخانیان، اوضاع ایران رو به بهبودی نهاد. با پیوستن حاکمان این عصر به دین مبین اسلام، فرهنگ و هنر رونق یافت و در جهت تعالی اسلام به کار گرفته شد. پس از آنان حکومت تیموریان نیز جهت پیشبرد و رواج دین مبین اسلام بسیار تلاش کردند و هنر اسلامی را بسط و گسترش دادند (سرائی فر، 1381 : 2). در میان تمام هنرها، احجام فلزی و سفالی در دوران اسلامی از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردارند و بیش از هر نوع دیگری مورد توجه هنرمندان و نقش آفرینان اسلامی بوده اند. هنرمندان مسلمان توانستند با به کارگیری عناصر فلز و گل، در راه اندازی صحیح تکنیکی ماهرانه و نظمی خلاقه در احجام فلزی و سفالی و کشف معیار مناسب برای روند کار به اهداف مهمی دست یابند که در نوع خود بینظیر است (نکونام، 1392 : 87).
این پایان نامه در هفت فصل تدوین گردیده است:
فصل اول تحت عنوان کلیات میباشد که در آن به بیان مسئله، پرسش تحقیق، فرضیه، روش، اهداف تحقیق و پیشینه تحقیق و غیره پرداخته شده است.
در فصل دوم به پیشینه مطالعاتی اشاره شده است.
در فصل سوم و چهارم توضیحاتی مفصل در مورد فلزکاری و سفالگری سدههای میانه اسلامی ارائه شده است.
در فصل پنجم و ششم به موضوع اصلی تحقیق، یعنی مقایسه تطبیقی فرم و نقوش ظروف و اشیاء سفالی و فلزی سده های میانه اسلامی پرداخته شده است.
فصل هفتم به عنوان بخش نهایی این پژوهش، شامل تحلیل دادهها، ارزیابی، جمعبندی و نتیجه گیری میباشد.
بخشی از متن:
توضیحات:
این مقاله یک مطالعه موردی است در مورد تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی پدیده شاندیز برای درس بررسی موارد خاص در مقطع ارشد حسابداری یا مقاطع پایین تر که رابطه ی بین حجم کسترده تبلیغات و تقلب پدیده شاندیز را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.
چکیده:
با توجه به گسترش فعالیت های تبلیغاتی شرکت ها از یک سو و نیز افزایش اقدامات متقلبانه برخی از آن ها در سال های اخیر از سوی دیگر، این پژوهش از طریق مطالعه موردی شرکت پدیده شاندیز به بررسی تأثیر هزینه تبلیغات بر احتمال تقلب در حساب های مالی می پردازد. شرکت پدیده شاندیز نامی است که در سال های گذشته به واسطه وسعت تبلیغات اعتماد عموم مردم را جلب نموده و اخیراً تبلیغات آن به دلیل اتهام به دروغ گویی در تبلیغات و تخلفات مالی ممنوع گردید. پژوهش حاضر با هدف روشنگری و آگاه سازی عموم از ماهیت این گونه شرکت ها و ریسک هایی که مترتب بر این نوع سرمایه گذاریهاست و نیز گردآوری شواهد و قرائنی مستدل و کافی جهت منطقی جلوه دادن ارتباط میان هزینه تبلیغات و احتمال تقلب در حساب های مالی صورت پذیرفت و در نهایت شواهد بدست آمده از تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت پدیده شاندیز، منجر به طرح فرضیه ای مبنی بر ارتباط میان هزینه تبلیغات و احتمال تقلب در حساب ها و صورت های مالی گردید.
واژههای کلیدی: احتمال تقلب، شرکت پدیده شاندیز، هزینه تبلیغات
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تبلیغات
تقلب
بررسی اجمالی شرکت
نگاهی به آنچه مردم به عنوان سهام پدیده می خرند
تبلیغات پدیده
ابهامات اساسی پدیده
1. ابهام در صحت معاملات درون گروهی
2. ابهام در صحت ارزش گذاری شرکت
3. بررسی شرکت از منظر قوانین حقوقی کشور و نقش سازمان بورس
4. تحریف در صورت جریان وجوه نقد
5. ارزیابی حاشیه سود شرکت
6. بررسی پیش دریافت ها
7. بررسی تسهیلات مالی دریافتی
8. مقایسه نسبت بدهی به دارایی
سخن آخر و پیشنهادات
منابع
الف. فارسی
ب. انگلیسی